lørdag den 9. december 2017

Stofbleer

Da jeg var gravid med Møffen, spurgte jeg folk med børn om der var noget jeg havde glemt. Noget uundværligt, som man ikke ved man har brug for, før man står og mangler det. Svaret som alle gav mig:

Stofbleer. Flere end du tror.

Min søde kollega fortalte at de kørte med et system hvor hvide stofbleer blev brugt til bleskift og kulørte til alt andet. Det koncept kunne jeg godt lide (og har senere hørt om mange, mange andre der gør ligesådan), så det besluttede vi os for at følge. Vi købte kulørte stofbleer fra Pippi, med rensdyr og vaskebjørne og hvide stofbleer fra babysam.
Da vi kørte på hospitalet havde vi ca. 25 hvide stofbleer og 20 kulørte/mønstrede. Og så kom Møffen. Møffen havde, som de fleste babyer, afføring hele tiden, og hver gang vi skiftede ble brugte vi en hvid stofble. Og så var Møffen også en gylpetrold, og jeg brugte 1-2 stofbleer ved hver amning. Der gik ikke en uge efter vi kom hjem, før Kemifar sagde vi blev nødt til at købe flere stofbleer, og jeg kunne ikke havde været mere enig. Vi endte med ca. 35 hvide stofbleer og ca. 25 kulørte/mønstrede stofbleer - så var vi ikke nødt til at vaske dem hele tiden.

Møffen gylper ikke helt så meget mere, så vi har nu generelt rene stofbleer, og det er rart :)

Og når man så vasker de der stofbleer, så har jeg et par tips. Hvis du er ligesom mig gerne vil have at stofbleerne beholder deres kvadratiske facon, så vil jeg anbefale at folde dem på midten når du hænger dem op, så de hænger dobbelt. Eller tørretumble dem, hvilket gør at de bliver dejligt bløde (det gør mine ikke når de lufttørrer).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar